Co można dodać do owsianki?

Co można dodać do owsianki?

Owsianka jest dobrym sposobem na rozpoczęcie dnia. Od pewnego czasu zaczęła zyskiwać na popularności w związku z promocją zdrowego stylu życia. Jej największym plusem jest to, że można ją przygotować na wiele sposobów. Fani słodkich śniadań, mogą wykazać się kreatywnością tworząc rozmaite kompozycje. Dla osoby, której pierwszy posiłek musi być wytrawny, również znajdzie się kilka opcji do wypróbowania.  Owsianka to szybkie danie, które syci na dłuższy czas i można zabrać je ze sobą wszędzie. 

Owsianka na słodko

Jest najczęściej wybieraną opcją, która pozwala rozpocząć dzień w słodkim stylu. Wystarczy ugotować płatki owsiane w mleku lub wodzie i dodać do nich ulubione dodatki. Dla osób, które rano nie mają zbyt wiele czasu, idealną opcją jest nocna owsianka. Wystarczy zalać płatki na noc do napęcznienia. Z samego rana śniadanie będzie gotowe. Jedyne co trzeba zrobić, to wrzucić do nich to, na co ma się ochotę.

Jedną z opcji jest owsianka z masłem orzechowym, do której świetnie pasuje banan i miód. Podczas zimowych dni, idealnie sprawdzi się rozgrzewająca owsianka z jabłkiem i cynamonem. Można do niej wetrzeć odrobinę imbiru, który dodatkowo przyspieszy metabolizm i poprawi odporność.

Jakie dodatki do owsianki

Dodatki do owsianki na słodko

Osoba, która gotuje owsiankę ma nieograniczone możliwości w tworzeniu jej wariantów. Poniżej została przedstawiona lista dodatków, które mogą stać się inspiracją dla Twojego posiłku:

  • orzechy- do wyboru jest wiele gatunków, m.in. nerkowce, włoskie, laskowe. Każde z nich dostarczą zdrowe tłuszcze, które są niezbędne w diecie. 
  • świeże owoce- np. maliny, banan, ananas, truskawki, są one źródłem wielu witamin i błonnika. 
  • suszone owoce- np. morele, które podnoszą poziom żelaza, które jest bardzo istotne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu.
  • pestki- dostarczają wiele witamin i tłuszczy (słonecznik, pestki dyni)
  • białko w proszku- pomaga uzupełnić dzienne zapotrzebowanie na białko. Do wyboru jest wiele wariantów smakowych. 
  • substancje słodzące- może to być miód, ksylitol, stewia. Poprawiają one walory smakowe owsianki.
Z czym owsianka?

Owsianka na słono 

Dla osoby, która jest na diecie, albo nie lubi słodkich śniadań, idealnie sprawdzi się owsianka z jajkiem. W tym przypadku również ogranicza jedynie wyobraźnia. Może być przyrządzona na wiele sposobów- ugotowana na jajku, upieczona, albo podana z jajkiem sadzonym jako dodatkiem w roli głównej.

Bez względu na metodę przygotowania, można ją podać z awokado, pieczonymi batatami, ulubionym serem czy pomidorkami koktajlowymi. Owsianka z twarogiem jest kolejną opcją pysznego śniadania. Warto dodać do niej trochę szczypiorku i rzodkiewkę.

Z czym owsianka

Zdrowa owsianka – sprawdzone pomysły

  • owsianka czekoladowa- wystarczy w trakcie gotowania dodać kilka kostek ulubionej czekolady, albo łyżkę kakao.
  • owsianka kokosowa- należy ugotować płatki owsiane wymieszane z wiórkami kokosowymi. Idealnie komponuje się z niewielkim dodatkiem białej czekolady. 
  • owsianka z malinami- najlepiej sprawdzą się świeże owoce, można też wykorzystać mrożone, albo konfiturę malinową. Warto dodać serek mascarponę, który złagodzi kwasowość malin.
  • owsianka z truskawkami- warto pamiętać, że truskawki szybko się rozgotowują. Z tego powodu warto dodać je dopiero na talerzu. 
  • owsianka z orzechami- świetnie łączy się z suszonym owocami.

Z czym owsianka smakuje najlepiej?

W poszukiwaniu swojej ulubionej owsianki, można codziennie próbować nowych połączeń. Przy komponowaniu swojego śniadania, należy pamiętać, aby zawierała ona wszystkie niezbędne komponenty. Taki posiłek zapewni uczucie sytości do czasu lunchu, co pozwala zapomnieć o podjadaniu pomiędzy posiłkami. Dostarcza również niezbędne substancje odżywcze do organizmu. Jedząc owsiankę na śniadanie łatwiej jest też zrzucić zbędne kilogramy. Jest to idealna opcja dla każdego, by rozpocząć zdrowo każdy dzień.

Obserwuj Imperium Kobiety w Google News! Bądź zawsze na bieżąco! Obserwuj

Asia Kałętkiewicz

Mam na imię Asia i mam 26 lat. Jestem absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku E-marketing. W wolnych chwilach biegam, jeżdżę na rowerze i uprawiam jogę. Odpoczywam, kiedy piszę, dlatego też z pomocą moich przyjaciół tworzę ten serwis w wolnych chwilach. Jeżeli masz temat lub pytanie, na które szukasz odpowiedzi, pisz śmiało!

Dieta - zobacz więcej


Dieta podczas biegania

Dieta podczas biegania – o czym pamiętać?

28 stycznia 2021 | Autor: Agnieszka Lipińska
Odpowiednia dieta podczas biegania to istotny element, aby wzmocnić efekty z poświęconego wysiłku. Pozwoli nie tylko na dostarczanie właściwej ilości potrzebnej energii, ale również odpowiednich witamin, które regulują nasze codzienne...
Czytaj dalej
Tłusty czwartek - ile zjeść pączków

Tłusty czwartek – ile zjeść pączków?

11 lutego 2021 | Autor: Agnieszka Lipińska
Tłusty czwartek to specjalny dzień w roku, w którym można pozwolić sobie na zjedzenie większej ilości pączków. To właśnie one są najbardziej kojarzone z tłustym czwartkiem. Jest ich całe mnóstwo...
Czytaj dalej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *